5 Haziran 2015 Cuma

Duman ve Kemiğin Kızı | Kitap Yorumu



Bu kitabı neden bu kadar geç okudum acaba? Hangi akılla bu kadar zaman beklettim? Kendime ne kadar söylensem az sanırım. Gerçekten çok beğendiğim bir kitap oldu. Özellikle yazarın hayal gücüne hayran oldum. Daha önce melek kitapları çok okudum ama bu sıradan bir melek kitabı değil. Aslına bakarsanız bence konusu zaten direk olarak melekler değil. Cidden kitabın her şeyine hayran kaldım. Az önce bitirdim ve şu  an hala etkisindeyim. O yüzden ne yazacağımı da bilemiyorum açıkçası. Kitaba dün başlamıştım ancak çok okuyamamıştım. ( Bir oturuşta 109. sayfaya geldim dün. Yani çok okumadığım bu oluyor.) Neyse işte bugün kitabı elime bir aldım ki alış o alış.Bir bakmışım kitap bitmiş. 


''Hiç kendine canavarların mı savaşı , yoksa savaşın mı canavarları yaratıp yaratmadığını sordun mu ? '' 



Konuya değinmem gerekiyor aslında biraz da ama ne yazabilirim ki. Konusunu direk açıklayabileceğim bir kitap değil bu. Ama kendimi zorlayıp kısaca özetlersem eğer, kitabımız Prag'da geçiyor. Bu benim çok hoşuma gitti. Bu kitaptan sonra Prag'ı da merak edip araştırdım ve şu an acayip bir şekilde Prag'a gitmek istiyorum. Gerçekten çok güzel bir yer. Neyse konuyu daha fazla saptırmazsam eğer hikayemiş 3. tekil kişi tarafından anlatılıyor. Bu da kitaba masalımsı bir hava vermiş ve ben bunu çok sevdim açıkçası. Dili çok akıcıydı. Neyse Karou insanların dünyasında yaşayan bir kız ancak diğer insanlardan çok farklıdır. Değişik dünyalara geçiş yapabilmektedir ve bir diş toplayıcısıdır. Karou bu dişleri , onu büyüten Brimstone için toplamaktadır. Brimstone çok ilginç biriydi. Yani Karou'u büyüten diğer aile üyeleri gibi. Brimstone yarı insan yarı hayvan vücut özelliklerine sahip bir Kimera'dır. Mesela bir kuyruğu var. 

''Dilekler sahtedir. Umut gerçektir. Umut , kendi sihrini yaratır. '' 


Farklı dünyalardaki bu değişik canlıları kafamda canlandırmak zaten ayrıca bir zevkti. Neyse Brimstone , Karou'ya topladığı dişler karşılığında dilek dilemesi için boncuklar vermektedir. Karou'nun dilekleriyse gerçekten garip ve komikti. En sevdiğim dileği (ve tabi ki kıskandığım -,-) saçlarının mavi olmasını istemesi oldu. Düşünsenize saçlarınız doğal mavi. 


''Umut. Umut,çok güçlü olabilir. Belki gerçek sihir diye bir şey yoktur ama en çok neyi istediğini biliyorsan ve umudu içinde bir ışık gibi tutabiliyorsan , neredeyse sihir kullanmış gibi , dileklerinin gerçekleşmesini sağlayabilirsin. '' 


Daha sonraysa karşımıza Akiva çıkıyor. Akiva bir melek. Aslında melekler ve kimeralar birbirlerine düşmanlar yani Karou ve Akiva'nın teknik olarak düşman olması gerekiyor ancak Akiv , Karou'da ilginç bir şeyler görüyor ve olanlar oluyor. Benden bu kadar anlatım yeter bence. Gidin kendiniz bu harika kitabı bir an evvel okuyun. Yani tabi bence okuyun. :)
Başta da dediğim gibi daha önce böyle kurgusu olan bir kitap hiç okumamıştım. Bazı yerlerde cidden meraklandım , bazı yerlerdeyse eğlendim. Bu yıl içinde okuduğum tartışmasız en iyi kitaplardan oldu. Herkese öneririm. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder