5 Mayıs 2015 Salı

Zehir Ustası - Kitap Yorumu

Zehir Ustası'nı uzun zamandır okumayı istiyordum. E haliyle beklentimde epey yüksekti ama kitap da zaten beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Kurgusu çok farklıydı. Üstüne anlatımda akıcı olunca bir çırpıda bitti haliyle.
Konuya değinirsem ; Ülke İxia ve Sitia olmak üzere ikiye bölünmüştür. İxia başlarda monarşi ile yönetilirken bu sistem yıkılmış ve ülke komutan tarafından askeri olarak yönetilmektedir. Büyücüler burada hoş karşılanmayıp ülke dışına sürülmüşlersir. Ayrıca nefsi müdafa bile olsa adam öldürmenin cezası idamdır. İşte bu noktada devreye Yelena giriyor. Yelena tam idam edilecekken
ona bir teklif sunuluyor. Komutanın çeşnicisi olursa idam edilmekten kurtulacak. İşte bundan sonra olanlar oluyor.
Şunu söyleyebilirim ki Yelena sevdiğim kadın karakterler arasına girmeyi başardı. Zeki ve yetenekli karakterleri severim ve Yelena da tam öyle bir karakter. Valek'i de sevdim. Ölüp bitmedim ama sevdim.
Bu arada Yelena'nın hayatı birazda Valek'in merhametine kalmış durumda. Yani saraydan kaçmaması için ona bir zehir veriliyor. Bu zehrin onu öldürmemesi için her gün panzehiri içmek zorunda. Ve panzehir Valek'te.
 Yelena'nın işi gerçekten çok zordu. Yani düşünsenize her öğünde aca zehirlenip ölecekmiyim düşüncesi oluyor aklınızda. Hem zehirleri öğrenmek de ayrı bir uğraş.
Kitapta kapağı hariç her şeyi sevdim sanırım. Hem ben karakterin kabak gibi ortada olduğu kapakları sevmiyorum yani sevemiyorum. Kendim hayal etmeyi tercih ediyorum sanırım. Neyse zaten asıl önemli olan içerik desem de kapağında bir çekiciliği olmalı şimdi. Ama siz mutlaka okuyun derim. Gerçekten özgün ve güzel bir kitaptı. Seriye devam etmeyi düşünüyorum. Şimdilik bu kadar. Bol kitaplı günler. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder