17 Nisan 2015 Cuma

Meleğin Düşüşü | Kitap Yorumu

Herkese Merhaba. :)
Bu kadar harika bir kitabı okumayı ertelediğim için kendime kızıyorum. Bu kitabı duyduğum olumlu yorumlardan sonra almıştım ama kapağının iticiliğinden dolayı (bendeki kapak ilk basımdan olduğundan sırtı yaralı bir melek var) bir türlü okumak içimden gelmemişti ki artık yeni kapağı, eski kapağından katbekat güzel. Neyse işte dediğim gibi kitapları kapaklarına göre yargılamamak lazımmış bunu bu kitapla çok iyi öğrendim.
Neyse eğer konuya biraz değinirsem, dünya meleklerin istilasına uğramış. Yani bildiğimiz iyilik timsali melekler insan ırkını yok ediyorlar. Bir gün  Penryn bir meleğin başka melekler tarafından kanatlarının koparılmasına şahit oluyor. Ardından kız kardeşi melekler tarafından kaçırılıyor. Kız kardeşini kurtarmak isteyen Penryn , yaralı meleğe yani düşmanına yardım ediyor. Beraber hem meleğin kanatlarını geri almak için hem de Penryn'in kardeşini kurtarmak için meleklerin sığınağına doğru yola çıkıyorlar ve bu yolculukta başlarına birtakım olaylar geliyor ama onların ne olduğunu söylemeyeceğim çünkü bu kitabı okumanız lazım.



İçinde aşk vardı ama aksiyon çok daha ön plandaydı. Ayrıca hem gözü kara Penryn'i hem de meleğimiz Raffe'yi çok sevdim. Kısacası kitapta karakterlerde sevilesiydi ama bu kadar olumlu yorumun içinde tek bir şeyi beğenmedim. Melekler sanki ulvi varlıklarını yitirmişlerdi. Yani çok fazla insanca davranıyorlardı. Mesela insanlar gibi yaralanıyor ve kanları akıyordu. Sonra kanatları soyut değil , somut ve fazla yapaylık hissi veriyordu. Belki bu durum yazarın anlatımına özgüdür onu bilemeyeceğim ama bu durumu sevmedim. Ama o kadar kusur kadı kızında da olur diyerek konuyu burada kapatıyorum. Okumanızı tavsiye ederim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder