12 Nisan 2015 Pazar

Gündüz Ölüsü | Kitap Yorumu



Gündüz Ölüsü de bitti. Sınav haftasında kafamı dağıtmak için ideal bir kitaptı. Anlatımı falan akıcı olduğundan okuması da kolaydı ve okurken keyif aldım. Tek sevmediğim şey anlamdaki tutarsızlıktı. Önce bir konuya değineyim sonra o tutarsızlığı da açıklayacağım. Sookie Stackhouse kendi halinde (ki insanların düşüncelerini okumasını saymazsak) bir garson kızken vampirlerle tanışmak ister. Bir gün bu isteği gerçekleşir ve çalıştığı bara ya da kafeye (tam olarak tanımlayamıyorum) bir vampir gelir.


Bu arada Sookie çok alımlı ve güzel bir kızdır ama düşünce okuma yeteneği yüzünden kimseyle beraber olamaz çünkü sevgilisinin düşüncelerini duyması haliyle pek hoş değildir onun için. İşte kimseyle beraber olmadığı için de garipsenir ama karşısında oturan bu vampirin çekimine kapılır ve asıl etkilendiği şey bu vampirin sessizliğidir. Vampirin düşüncelerini anlayamaz ve bu sessizlik ona huzur verir. Bu arada gizemli vampirimizin adı Bill. Evet sadece Bill. Bir vampir için çok demode bence ama neyse desek bile en azından ben Bill'i sevemedim. Yani fazla sinsiydi bence.

Eric'i daha çok sevdim. Eric vampirlerin başkanı gibi bir şey ve tam anlamıyla kötü vampirlerden. Sam var bir de. Sam  Sookie'nin patronu. İleriki bölümlerde onunla ilgili bir şey öğreniyorsunuz ama söylemeyeceğim. Okuyun. Sookie'nin çalıştığı yerdeki bütün garson kızlar ki bu kızlar aynı zamanda vampir - sevici cinayete kurban gidiyor. Sookie'yse sıranın ona gelmesinden korkuyor. Vampir - seviciler, vampirlerle birlikte olup onlara kanlarını verenler oluyor bu arada. Başta söylediğim tutarsızlıksa; vampirler falan çok olağan bir şeymiş gibi karşılanmıştı. Yani her şey hemencecik kabulleniyordu ve Sookie fazla saftı bence. Sookie'yi sevdim ama dediğim gibi biraz saftı. Seriye devam etmeyi düşünüyorum. Size de öneririm ama bazı bölümler müstehcendi. O yüzden kitabı almadan bunu da dikkate alın derim. Bu ara hep vampirlerden gidiyorum. Sanırım Vampir Akademisi'nden sonra, vampir kitaplarına ön yargımı epeyce kırdım. (Vampir Akademisi yorumu için: tık tık ) Şimdilik sanırım bu kadardı. Bu arada bloğumun facebook sayfasını da açtım. (tık tık ) Bol kitaplı günler. :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder