25 Nisan 2015 Cumartesi

Göçebe | Film + Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Göçebe'de kalınlığıyla ters orantılı olarak bir çırpıda bitti. Okumayı uzun zamandır istediğim bir kitaptı , sınavlarda bitince hemen başladım ve ne olduğunu anlamadan bir baktım ki kitap bitmiş. Alacakaranlık Serisi'nin yazarından olduğu için kitaba başlamadan önce hafif bir ön yargım da vardı açıkçası. Yani Alacakaranlık ilk rövaştayken ben de sıkı fanıydım ama şu an utanç verici geliyor. Neyse bu konuyu kapatalım. -,-  Konusuna değinirsem; uzayda değişik gezegenlerde barışı sağlamak amacıyla ruhlar , bedenleri ele geçiriyor. Şimdiki duraklarıysa: Dünya. 


İnsanların büyük çoğunluğu ruhlara karşı direnemiyor ve bedenlerinin kontrolünü ruhlara kaptırıyor. Ancak Melanie çok iradeli bir kız. Melanie'nin içine yerleşen ruhun ismi Göçebe. Bu ismin bir anlamı da var. Bu ruh, yani Göçebe, diğer ruhlara kıyasla çok fazla gezegen dolaştığı için, 9 tanecik falan, ona bu isim veriliyor. Ancak dediğim gibi Melanie çok güçlü bir kız ve bedenini ruha tamamen bırakmıyor. Yani kısacası, bir bedende iki ruh yaşıyor. Ancak diğer ruhlar bu durumdan şüpheleniyor. Özellikle avcı olan ruhu hiç sevemedim yani çok gıcık bir karakterdi. Neyse işte bu yüzden ruh, Melanie'nin de yönlendirmesiyle Melanie'nin erkek kardeşi Jamie'yi ve erkek arkadaşı Jared'i bulmak için yollara düşüyor. Çölde onu Jeb amcası buluyor ve ele geçirilmemiş insanların bulunduğu sığınağa götürülüyor. Orada kötü muamele görüyor ancak sonraları durum kabulleniliyor. Konuyu yeterince açıkladım sanırım. Daha fazla ileri gidersem spoiler vermekten korkuyorum. Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim, Ian karakterini çok sevdim.

SPOİLER !!

Ian'ı sevdim çünkü o Göçebe'ye gerçekten aşıktı yani sadece bedenini değil ruhunu da seviyordu. Adamın dibi işte.

SPOİLER BİTTİ !!



Kitabın filmini de izledim. Zaten kitap da film kapaklıydı neyse filmi beğendim ama tabi kitaptan farklı yönleri ve çok fazla eksikliği olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım. O yüzden en iyisi siz önce kitabı okuyun sonra filmi izleyin. Neyse, mutlaka önereceğim bir kitaptı Göçebe. Kalın olmasından dolayı da çekinceleriniz olmasın bence. Çünkü gerçekten güzel bir kitap. Şimdilik bu kadar. Bol kitaplı günler. :)








2 yorum:

  1. Ben kitabı olduğunu bilmeden filmini izlemiştim, kitabı olduğunu bilsem izlemezdim. Fena film değildi yine de kitaptaki derinliğe sahip olamadığın eminim, hiçbir film olamıyor ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitabın ayrıntılarını şu anda hatırlamıyorum ama filmde eksiklikler olduğunu hatırlıyorum. 600 küsur sayfalık bir kitabı ister istemez iki saat gibi kısa bir süreye sığdıramamalarını da anlıyorum. İyisi mi uyarlama filmlerin kitaplarını okuyup olayları dolu dolu yaşamak ^-^

      Sil