21 Nisan 2015 Salı

Efsane - Kitap Yorumu

 
Herkese merhaba. :)

Efsane bitti. Belki artık biraz klişe kaçacak ama aynı ismi gibi efsane bir kitaptı. Gerçekten çok beğendim. Kurgusu adeta insanı içine çekiveriyor. Ayrıca diğer distopyalara kurgu itibariyle de benzemiyordu. Yani özgün olmasını da ayrıca çok sevdim. Neyse kısaca konudan bahsedecek olursam ; 10 yaşına gelen
her çocuk bir deneme sınavına tabi tutuluyor ve bu sınavı geçen çocukların , aldıkları puanlara göre eğitim seviyelerinde değişiklikler oluyor. Kötü puan alanlarsa kötü durumda yaşamaya devam ediyor çünkü genelde fakir ailelerin çocukları sınavı geçemiyor.
Kitap 2 kişinin gözünden anlatılıyor. June ve Day. June , 1500 tam puan almış bir deha. 15 yaşında olmasına rağmen Cumhuriyet'te yüksek rütbeli bir asker. Day ise sınavı geçemeyip azılı bir suçlu olan 15 yaşında bir çocuk. Yaşlarının küçük olmasına aldanmayın yani başta bende buna ön yargıyla bakmıştım ama yazar öyle güzel kurgulamış ki olayları , kahramanların yaşlarını fark etmiyorsunuz bile ki kahramanlar oldukça olgun. Neyse işte bir gün Day ve June'in yolları kesişiyor. Ben , karakterleri de çok sevdim. Her sayfada ne olacağını hep merakla bekledim ve hevesle okudum. Haliyle kitap , hemencecik bitiverdi. Eğer distopya okumayı seviyorsanız kesinlikle okuyun derim. Zira böyle harika ve özgün kitaplar artık kolay kolay yazılmıyor. ( Not : Bu lafım kimseye değildi. -_- ) Hala etkisindeyim. Neyse bol kitaplı günler. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder