22 Mart 2015 Pazar

Yazarlar #1 | J. K. Rowling

J. K. Rowling

Bana okumayı sevdiren kadındır kendisi. Eserleri hala bazı kimseler tarafından ''çocuk kitabı'' olarak görülse de bence 7'den 70'e her yaştan okuyucusu olabilir. Evet , eserlerini çocuklarda okuyabilir ama ben o romanlarda insanın her yaşta ayrı bir sıcaklık , ayrı bir benlik bulacağına inanıyorum. En kalın kitabını bile , ki 1111 sayfa oluyor kendileri , bir haftadan kısa bir sürede bitirmiştim. Önce filmlerini izledim ki bence , sadece genelleme yapıyorum istisnalar kaideyi bozmaz , çoğu kişi kitaplarından önce filmleriyle tanıştı Harry Potter'la. Bu yazıda yazarın biyografisinin yanı sıra
yazdığı efsane seriden de söz etmeyi istiyorum. Konu itibariyle ilk kitapları çocuksu bir hava yaysa da bence her yaştan insan o kitapların her birinde ayrı bir sıcaklık bulacaktır. Eğer sizde bu harika seriye ''çocuk kitabı'' gözüyle bakıp okumaktan çekiniyorsanız , çekincelerinizi bir kenara bırakın. Çevremde bu durumda insanlar gördüğümden de aslında bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. 

Yazarımızın biyografisine değinirsek ; Rowling 31 Temmuz 1965'te Chipping Sodburry, İngiltere'de doğdu. 
İsmini "J. K. Rowling" olarak kullanmasının sebebi, ilk kitabın yayımcısı Blommsbury'in korkusudur. Blommsbury; genç erkeklerin, kitabın yazarının kadın olduğunu öğrendiklerinde, kitabı okumamak istemesinler diye ismini erkek ismine benzetmek için "J. K. Rowling" şeklinde kullandı. Küçükken herkes onu "Jo" diye çağırırdı sadece birisi ona çok kızgınken "Joanne" derdi.
16 Ekim 1992'de Portekizli televizyon gazetecisi Jorge Arantes'le evlendi ve 27 Temmuz 1993'te ilk çocuğu Jessica Rowling Arantes'i dünyaya getirdi. Çift 1995 yılında ayrıldı. 
Bu sırada Rowling'in aklında büyücülük oklulunda okuyan bir çocuğun hikayesi geldi. 4 saat süren bir uçak yolculuğunda yazacağı kitap hakkında yoğunlaşan Rowling, Edinburg'ta bir Çin lokantası olan Nicolson's Café'de ilk kitabı Harry Potter ve Felsefe taşını tamamladı. Bu kitap 2001 yılında filme uyarlandı ve JK Rowling'in adının çok daha büyük kitlelere ulaşmasını sağladı. 
Rowling'in Harry Potter serisi tüm dünyada 400 milyon kopya satarak hem kitabı hem de yazarını büyük bir üne kavuşturdu. Sanırım bu rakam serisinin mükkemmeliğini görmek için bir kanıttır. 


Sanırım bu seriyle tanışmış herkesin içinde Hogwart'ta okuma arzusu vardır. İtiraf etmek gerekirse ben de hala içten içe Hedwig'in getireceği bir mektubu bekliyorum. Bence seriyi hala okumadıysanız bir an önce okuyun. 
Bol kitaplı günler. :)






Serinin Kitap Sıralaması



  • Harry Potter ve Felsefe Taşı
  • Harry Potter ve Sırlar Odası
  • Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
  • Harry Potter ve Ateş Kadehi
  • Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
  • Harry Potter ve Melez Prens
  • Harry Potter ve Ölüm Yadigârları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder